Torni.

Helsinki getaway.

Tehtiin heinäkuussa pieni Helsinki-retki keskellä viikkoa, yövyttiin yksi yö Sokos Hotel Tornissa, 11. kerroksessa. Näkymät oli ihan mielettömät ja huone kompakti, mutta sitäkin modernimpi, hiukan erikoinen. Se fiilis ku rojahdat hotellin isoon ja pehmeään sänkyyn, poissa kotoa ja kotikulmilta. Ikkunasta näkyy Stockmann, Tuomiokirkko ja ihan hemmetin kauas. Illalla huoneemme ikkunasta näkyi auringon laskiessa kaunis Linnanmäen siluetti, mustana oranssia taivasta vasten.

Saavuttiin hotellille hyvissä ajoin ja siitä sitten mentiin syömään NAUGHTY BRGRiin, joka oli sopivasti siinä hotellin kulmilla. Oli ihan mielettömän hyvät burgerit ja oluita löytyi joka lähtöön. Paikka oli muutenkin oikein viihtyisä, miellytti tyyliltään mun silmää oikein kovasti.

Matka jatkui Alepan kautta kauppatorille ja siitä lautalla Suomenlinnaan. Keli oli mitä mainioin ja oli kiva käppäillä ympäriinsä, juoda välillä jääkahvia varjossa ja istuskella nurtsilla eväitä nautiskellen. Mä olin käynyt Suomenlinnassa aika monta vuotta sitten viimeksi, joten oli jo aikakin.

Illalla nautittiin ensin vähän skumppaa ja lähdettiin illalliselle panimoravintola Bryggeriin. Tämäkin osoittautui erittäin hyväksi paikaksi, ja ihan pelkästään panimon ansiosta suosittelen käymään vaikka vaan oluella! Siellä se panimomestari hääräili kuparikattilan äärellä ja me nautiskeltiin oluista ja ruuasta. Hotellilla käytiin vielä kattoterassilla räpsimässä parit kuvat drinksujen lomassa. Oli niin hyvä olla. Kääriydyin vilttiin, siemailin mojitoa ja katselin vaan kun aurinko laskiessaan maalasi taivaan ja talojen katot kaikilla eri väreillä.

Hyvin nukutun yön jälkeen mietin vaan, etten halua lähteä kotiin! Aamupalakin maistui niin hyvältä. Luovutettiin huone ja käytiin vähän shoppailemassa (eli mä kävin) ja lyhyt, mutta rentouttava reissu olikin hyvä päättää Vanhalla Ylioppilastalolla herkullisilla magnum-jätskeillä…

En millään jaksais oottaa meijän Kreetan matkaa. Lasken päiviä. Koko ajan.

Lohduttaudun syömällä omppupiirakkaa, jonka tein ja joka tuli juuri uunista.

Huomenna on maanantai, nyt on hetken vielä sunnuntai.